Eturauhassyövän hoito Turkissa

Harkitsetko eturauhassyövän hoitoa Turkissa? Tämä perimmäinen opas sisältää kaiken, mitä sinun on tiedettävä toimenpiteestä, toipumisesta ja kustannuksista Istanbulissa. Pyydä tarjous ja saat parhaan hinnan onnistuneelle hoidolle Turkissa.

ParasKlinikka.com tarjoaa tietoa eturauhassyövän hoidosta Turkissa ja auttaa sinua varaamaan leikkauksen päteviltä turkkilaiskirurgeilta. Tämä sisältö on tarkoitettu vain tiedoksi, eikä sen ole tarkoitus korvata terveydenhuollon ammattilaisen neuvoja.

Kuinka paljon eturauhassyövän hoito maksaa Turkissa?

Eturauhassyövän hoito Turkissa maksaa keskimäärin 7 500-19 000 euroa. Eturauhassyövän hoidon hinta riippuu syövän tyypistä ja sen vaiheesta, valitusta hoidosta ja potilaan yleisestä terveydentilasta. Se riippuu myös sairaalasta ja sen tiloista, kirurgin kokemuksesta ja lääkkeiden hinnasta.

Eturauhassyövän hoito Turkissa7500 €

Eturauhanen on yksinomaan miehillä esiintyvärauhanen . Noin saksanpähkinän kokoinen nuorilla miehillä se sijaitsee virtsarakon alla, juuri peräsuolen edessä.

Tällä pienellä rauhasella on ratkaiseva rooli miehen lisääntymisjärjestelmässä, sillä se tuottaa osan siittiöiden sisältämästä nesteestä.

Eturauhassyöpä on 2ᵉ miesten yleisin syöpämuoto. Vuonna 2020 diagnosoidaan yli 1,4 miljoonaa uutta tapausta, joten se on todellinen kansanterveysongelma maailmanlaajuisesti.

Mitä eturauhassyöpä on?

Eturauhassyöpä on pahanlaatuinen kasvain, joka kehittyy, kun eturauhasen epänormaalit solut alkavat lisääntyä hallitsemattomasti.

Eturauhassyöpä, joka koskee pääasiassa yli 60-vuotiaita miehiä, diagnosoidaan harvemmin alle 40-vuotiailla.

Vaikka tämä syöpämuoto etenee usein hitaasti, ja jotkut kantajat kuolevat vanhuuteen, on olemassa myös aggressiivisempia muotoja. Nämä leviävät nopeasti muihin kehon osiin, mikä johtaa eturauhassyövän etäpesäkkeisiin.

Mitkä ovat eturauhassyövän varhaiset oireet?

Eturauhassyövän varhaisvaiheet eivät yleensä aiheuta oireita, minkä vuoksi varhainen toteaminen on niin tärkeää.

Toisaalta taudin pidemmälle edennyt muoto voi ilmetä useina merkkeinä tai oireina, kuten :

• Virtsaamisvaikeudet ;
  • Kipu tai kirvely virtsatessa;
  • Usein toistuva virtsaamistarve, erityisesti öisin;
  • Tunne siitä, ettei rakko tyhjene kokonaan;
  • Verta virtsassa tai siemennesteessä;
  • Kivulias siemensyöksy;
  • Kipu tai epämukavuus lantion alueella;
  • Painonpudotus.

Nämä oireet voivat kuitenkin johtua myös muista, ei-syöpäperäisistä terveysongelmista. Ne voivat liittyä yksinkertaiseen virtsatietulehdukseen tai eturauhasen hyvänlaatuiseen liikakasvuun (BPH), minkä vuoksi on tärkeää kääntyä lääkärin puoleen tarkan diagnoosin saamiseksi.

Lue dosenttimme Parkinsonin taudin hoidosta Turkissa, keuhkosyövän hoidosta ja aivokasvainten hoidosta.

Eturauhassyövän seulonta Turkissa

Digitaalinen peräsuolen tutkimus (DRE ) on rutiininomainen, nopea ja kivuton testi, jonka avulla urologi voi havaita eturauhasen muodon tai koostumuksen mahdolliset poikkeavuudet.

Jos on epäilyksiä, tehdään verikoe, johon sisältyy PSA-arvon mittaus. Tämä eturauhasen tuottama proteiini voi osoittaa elimen poikkeavuutta, kun sen pitoisuus on epätavallisen korkea, mikä voi johtua syövästä tai olla johtumatta siitä.

Moniparametrinen magneettikuvaus (eturauhasen yksityiskohtainen magneettikuvaus) voidaan tehdä epäilyttävien alueiden paikantamiseksi ennen eturauhasen biopsiaa. Eturauhasen biopsia, joka joskus tehdään transrektaalisen ultraäänitutkimuksen (TRUS) avulla, sisältää näytteiden ottamisen eturauhaskudoksesta, jonka patologinen tutkimus vahvistaa syöpäsolujen olemassaolon ja määrittää niiden tyypin.

Lopuksi käytetään lisätutkimuksia, kuten magneettikuvausta tai PET-kuvausta (positroniemissiotomografia), havaitun syövänvaiheen ja aggressiivisuuden arvioimiseksi.

Mitä eturauhassyövän hoitoja on saatavilla Turkissa?

Jotta eturauhassyöpäpotilaille voidaan tarjota kattava hoitopolku , Turkki tarjoaa optimaalisen valikoiman nykyaikaisia lääketieteellisiä tekniikoita ja lähestymistapoja.

Kunkin potilaaneturauhassyövän hoito määritellään useiden kriteerien perusteella: syöpäkasvaimen koko, tyyppi ja aste, unohtamatta potilaan yleistä terveydentilaa.

Seuraavassa on lueteltu Turkissa saatavilla olevia hoitovaihtoehtoja, joista joitakin voidaan yhdistää.

• Huolellinen seuranta : Joissakin tapauksissa varhaisessa vaiheessa havaittu eturauhassyöpä vaatii vain tiivistä ja säännöllistä seurantaa (PSA-arvot ja koepalojen otto);
  • Leikkaus (radikaali eturauhasen poisto) : Tällä joko retropubisella (viilto alavatsan alueella) tai perineaalisella (viilto peräaukon ja kivespussin välissä) ja mahdollisesti robottileikkauksella tehtävällä toimenpiteellä pyritään poistamaan koko eturauhanen. Voidaan valita myös muita vähemmän invasiivisia leikkausmenetelmiä, kuten laparoskooppinen leikkaus (pienet viillot vatsan seinämään) tai eturauhasen transuretraalinen resektio. Jälkimmäisessä, jossa eturauhasen sisäosa poistetaan osittain ihoa avaamatta, käytetään resektoskooppia, joka seuraa virtsaputkea.
  • Sädehoito : Tässä hoidossa annetaan suuritehoista säteilyä eturauhassyövän solujen tuhoamiseksi. Sädehoito on joko ulkoista (tavallinen sädehoito) tai sisäistä (brakyterapia).
  • Kemoterapia: Syöpälääkkeitä annetaan suonensisäisinä injektioina tai suun kautta.
  • Muut lääkehoidot: hormonihoito, immunoterapia tai muut kohdennetut hoidot (radiolääkkeet, kuten Lu-177) täydentävät taudin torjuntaa;
  • Kylmähoito: syöpäsolujen tuhoamiseen käytetään erittäin alhaisia lämpötiloja;
  • HIFU (High Intensity Focused Ultrasound): kohdennetulla ultraäänellä saadaan aikaan lämpöablaatio ei-invasiivisessa menettelyssä.

Mitkä ovat eturauhassyövän hoidon sivuvaikutukset?

Kun eturauhassyöpä leviää alkuperäisen elimen ulkopuolelle, se voi aiheuttaa kipua, erektiohäiriöitä ja jopa inkontinenssia.

Lisäksi sivuvaikutuksia voi aiheutua taudin torjumiseksi käytetyistä hoidoista, kuten leikkauksesta, kemoterapiasta tai sädehoidosta.

Näitä haittavaikutuksia ovat muun muassa

• Kipu (alavatsan alueella, peniksen kärjessä), joka johtuu virtsan poistamiseen käytetystä virtsakatetrista, kun odotetaan arven paranemista;
  • Väsymys, joka johtuu punasolujen vähenemisestä;
  • Vaikeudet erektion ylläpitämisessä;
  • Hermovauriosta johtuvatvirtsankontrollin ongelmat;
  • Erilaiset kivut, erityisesti luu- tai hermokivut pitkälle edenneessä vaiheessa.

Nämä oireet vaativat asianmukaista lääketieteellistä hoitoa potilaan elämänlaadun parantamiseksi.

Millainen on toipumisprosessi eturauhassyövän hoidon jälkeen?

Eturauhasleikkauksen läpikäynyt potilas kotiutetaan sairaalasta noin neljän päivän kuluttua leikkauksesta , ja hän voi jatkaa normaalia toimintaansa noin kahden viikon kuluttua.

Potilaan virtsajärjestelmän lihasten normaalin toiminnan palautuminenkestää yleensä useista viikoista useisiin kuukausiin .

Kattava ja laadukasseuranta on tärkeää eturauhassyövän vuoksi hoidettujen potilaiden tukemiseksi, olipa kyseessä leikkaus tai ei.

Hoidon jälkeisen seurannan lisäksi, jossa keskitytään taudin etenemisen seuraamiseen, mahdollisten uusiutumien havaitsemiseen ja sivuvaikutusten hallintaan, tähän kuuluu :

• Kuntoutushoito (fysioterapia) ;
  • Ravitsemusneuvonta;
  • Erikoissairaanhoito sivuvaikutusten, kuten inkontinenssin, hallitsemiseksi;
  • Psykologinen tuki.

Miksi valita Turkki eturauhassyövän hoitoon?

Jos valitset Turkin lääketieteellisen matkailun kohteeksi eturauhassyövän hoitoa varten, saat huomattavan hinta-laatusuhteen lisäksi useita etuja.

• Turkin sairaaloiden ja klinikoiden urologiset osastot on varustettu samalla edistyksellisellä tekniikalla kuin parhaat länsimaiset laitokset. Tämä edistyksellinen lääketieteellinen tekniikka, johon kuuluu HIFU-tekniikka, takaa potilaille tehokkaamman hoidon.
  • Eturauhassyöpää hoitavat turkkilaiset terveyslaitokset ovat maailman parhaita. Monet niistä on tunnustettu onkologisesta asiantuntemuksestaan, ja monet niistä ovat muun muassa ESMO:n (European Society of Medical Oncology) sertifioimia. Jotkut niistä ovat OECI:n (Organisation of European Cancer Institutes) hyväksymiä.
  • Suuri määrä erittäin päteviä onkologian asiantuntijoita , jotka käyttävät kehittyneitä hoitotekniikoita, takaavat potilaille tarjottavan hoidon erinomaisuuden. Jotkut lääkärit tekevät yhteistyötä ulkomailla (Yhdysvalloissa, Saksassa jne.) toimivien arvostettujen kollegojen kanssa
  • Turkkilaiset sairaalat ovat tunnettuja monialaisesta hoidostaan, joka on paitsi yksilöllistä ja huomaavaista myös nopeaa.
  • Lääkärimatkalla Turkkiin ja erityisesti Istanbuliin, joka sijaitsee tällä kauniilla Bosporin alueella, kansainväliset potilaat hyötyvät olosuhteista, jotka edistävät hyvää toipumista.

Usein kysytyt kysymykset eturauhassyövän hoidosta

Mitkä ovat Istanbulin parhaat sairaalat eturauhassyövän hoitoon?

Istanbulin moniin tunnettuihin sairaaloihin kuuluvat Sisli Memorial Hospital, Anadolu Medical Centre, Medipol Mega University Hospital, Okan University Hospital ja Acibadem.

Mikä on eturauhassyövän hoidon vähimmäiskesto Turkissa?

Eturauhassyöpään hoidettu potilas viipyy sairaalassa keskimäärin 4 päivää. Hänen on kuitenkin oltava Turkissa vähintään 21 päivää hoidon jälkeistä hoitoa varten. Potilaiden on myös varauduttava siihen, että he ovat mukana hoitomatkallaan.

Mikä on eturauhassyövän elinajanodote?c

Vaikka eturauhassyöpä on miesten 2ᵉ yleisin syöpä, sen kokonaiselossaololuku on erittäin korkea. Se on lähes 98 prosenttia viiden vuoden kuluttua, ja jos se havaitaan varhain, se on jopa 100 prosenttia. Metastaattisessa vaiheessa eloonjäämismahdollisuudet ovat kuitenkin vain 28 prosenttia.

Mitkä ovat eturauhasen poiston seuraukset?c

Eturauhasen täydellisen poiston jälkeen noin joka viides mies kärsiivirtsankarkailusta ja 40 %:lla on erektiovaikeuksia. Nämä toiminnot voivat kuitenkin ajan myötä parantua. Näissä tapauksissa voidaan käyttää apuna lääkinnällisiä laitteita.

Mikä aiheuttaa eturauhassyöpää?

Eturauhassyövän riskiä lisäävät useat tekijät, kuten korkea ikä, etninen alkuperä (mustat miehet sairastuvat useammin), lihavuus, geenivirheiden periytyminen, tietyt sukupuoliteitse tarttuvat taudit ja IGF-1-hormonin korkea taso.

Mitkä ovat eturauhassyövän eri tyypit?

Eturauhasen sisäinen epiteelisyöpä (PIN) on eturauhassyövän esiaste. Se kehittyy yleensä adenokarsinoomaksi, harvemmin sarkoomaksi, pienisoluiseksi karsinoomaksi, karsinoidikasvaimeksi, okasolusyöväksi tai uroteelikarsinoomaksi.